Good old mail staat weer in warme belangstelling. Het wordt door steeds meer mediamerken en marketeers ingezet om banden met de doelgroep aan te halen. Continue Reading

Good old mail staat weer in warme belangstelling. Het wordt door steeds meer mediamerken en marketeers ingezet om banden met de doelgroep aan te halen. Continue Reading
Voor iedereen die Yoast niet kent: zij zijn het team achter de SEO plugin voor WordPress waardoor websites en bijbehorende artikelen optimaliseren voor zoekmachines een stuk makkelijker wordt. Het is een van de meest gedownloade plugins voor SEO optimalisatie, maar lang niet iedereen gebruikt de plugin op de juiste manier. Daarom bij deze een aantal handige tips om jouw website nog beter vindbaar te maken met behulp van de SEO plugin. Continue Reading
Veel uitgevers en marketeers denken nog te veel in ijkpersonen of persona’s, onderverdeeld in leeftijd, welstandsklasse, geslacht en opleidingsniveau. Uit deze demografieën rollen allerlei vooroordelen over de smaken en voorkeuren van de gekozen doelgroepen. Het heeft geen zin op basis van demografische gegevens conclusies te trekken over interesses en behoeftes van de consument. Doelgroep denken doe je door te kijken naar andere zaken, zoals emotie, intrinsieke motivatie, behoefte, informatiehonger en invloed. Continue Reading
Er wordt soms een beetje lacherig gedaan over stockfotografie, omdat de foto’s vaak net iets té herkenbaar zijn, in scene gezet en weinig authentiek. Toch zijn er inmiddels verschillende websites voor gratis stockfotografie waarvan de afbeeldingen het niveau van de gemiddelde stockfoto overstijgen. Hieronder een overzicht.
Wat is een Facebook Pixel, hoe werkt het, hoe gebruik je het als bedrijf en hoe bescherm jezelf als consument? Lees er alles over in dit artikel. Continue Reading
Handig. Je struint door Instagram en je ziet een product dat je wilt hebben. Gebruikers kunnen nu vanaf het sociale platform producten kopen via een nieuwe functie: Instagram shopping.
We zijn klaar met clickbait, zo blijkt uit onderzoek van BuzzSumo. Uit onderstaande grafieken blijkt dat populaire nieuwssites, zoals Buzzfeed en Upworthy een enorme terugval hebben laten zien in de hoeveelheid shares via social media. Continue Reading
Instagram is het snelstgroeiende sociale medium in Nederland. Tijd dus om dit sociale platform serieus te nemen. Er zijn veel meer termen die voorbijkomen wanneer Instagram actief wordt ingezet als social media kanaal, denk aan stories, bio, API, flatlay, pods, tags en feed. Snap jij het nog? Daarom dit Instagram woordenboek. Continue Reading
Voice assistants en praatpalen zijn in Amerika erg populair. Google verkoopt elke seconde een Google Home en Amazon ziet de verkoop van haar praatbaal Echo ook stijgen. Nu spreken ze vooral Engels, maar Google komt in 2018 naar Nederland. Hoog tijd om eens dieper in te gaan op deze Voice trend en te onderzoeken hoe je daar als bedrijf mee aan de slag kan gaan. Continue Reading
Snapchat-gebruik in Nederland groeit. Het platform heeft dus veel potentie als marketingtool, vooral in relatie tot een jongere doelgroep. Toch lijken bedrijven in Nederland niet heel enthousiast om zelf te gaan snappen. Continue Reading