Ga naar de inhoud

Blog

Brand archetypes in contentmarketing

Stel je eens voor: een kamer vol marketingmanagers zijn in een flinke discussie verwikkeld over de lancering van een product. Ze hebben de demografieën bestudeerd en markten verkend, ze hebben resultaten uit testpanels en klantonderzoeken tot hun beschikking. Ze hebben persona’s ontwikkeld en daarbij een aantal scenario’s bedacht over wie hun nieuwe product gaat kopen en waarom. En toch hebben ze geen idee of hun strategie gaat werken. Waarom? Omdat een product z’n doelgroep niet kiest, het is andersom. 

Lees verder »Brand archetypes in contentmarketing

Love brands: emotie als strategie

[stag_intro]Consumenten worden overladen met informatie. Een actieve mediagebruiker ziet wel tot 1000 commerciële berichten op een dag. [/stag_intro]

Toch lukt het sommige merken om succes te hebben, schijnbaar zonder actieve beïnvloeding van de consument. Deze zogenaamde ‘love brands’ hebben trouwe klanten en onfeilbare imago’s. Succes is, ongeacht hun handelen, bijna een vanzelfsprekendheid. Waarom?Lees verder »Love brands: emotie als strategie

Archetype The Innocent: free to be you and me

[stag_intro]Imagine a world where people are free to be who they are, a world where beauty isn’t manipulated, self-expression is limitless, a world where everyone can relax and truly enjoy life as they want to. This would be where The Innocent archetype wants to be. Some brands know exactly how to tap into this yearning. Watch and learn from a brand called Dove.[/stag_intro]Lees verder »Archetype The Innocent: free to be you and me

Brand archetypes in content strategy

Picture this: a room full of marketing managers are discussing the launch of a new product. The have studied their demographics, they have the results of test panels and market research in their hands. They have formulated personas and thought up a bunch of preconceptions about who is going to buy this. And still they have no idea if their strategy will work. Why? Because a product doesn’t choose it’s customers. It’s the other way around.Lees verder »Brand archetypes in content strategy