Het brand archetype de Zorger geeft merken de uitstraling voor anderen te zorgen. Altruïsme, compassie en mededogen zijn kernwaarden. Merken die opereren volgens het archetype de Zorger willen graag dingen voor anderen doen.

Het brand archetype de Zorger geeft merken de uitstraling voor anderen te zorgen. Altruïsme, compassie en mededogen zijn kernwaarden. Merken die opereren volgens het archetype de Zorger willen graag dingen voor anderen doen.
Het Nederlands Online Bereiks Onderzoek (NOBO) heeft iets nieuws geïntroduceerd: bereiksmeting per uur. Hierdoor wordt het mogelijk gemaakt om het online gedrag van Nederlanders gedurende de dag heen te analyseren.
54% van de Nederlanders leest e-mails op zijn smartphone. Vooral in de avonduren en in de ochtend checkt de Nederlander zijn e-mail. Dit zijn twee uitkomsten die naar voren komen uit het Nationaal E- mail Onderzoek 2019. Continue Reading
Het brand archetype de Held geeft merken de uitstraling te willen vechten voor een hoger doel. Deze merken willen een positieve stempel drukken op de wereld. Indruk maken. Merken die opereren volgens het archetype de Held hebben als motto ‘waar een wil is, is een weg’. Ze willen hun klanten inspireren, zijn gefocust op hun doelen en zijn prestatiegericht. Continue Reading
Heel veel marketeers zoeken naar de toegevoegde waarde in marketing en communicatie. Ze bedenken een why of zoeken een purpose om zich in vast te bijten. Maar pas op! Zulke strategieën zijn moeilijker dan je denkt en kunnen averechts uitpakken.
Als medewerkers actief zijn op social media, kunnen ze helpen om de content doelstellingen van hun werkgever te realiseren. Deze medewerkers worden brand ambassadors genoemd. En ze werken samen met het bedrijf of organisatie aan employee advocacy. Met employee advocacy vergroot je niet alleen het bereik van een bedrijf, organisatie of merk, maar ook de uitstraling en authenticiteit ervan. Continue Reading
Als er een contentstrategie wordt gemaakt wordt er vaak gedacht aan Facebook of Instagram voor het delen van content. Maar content komt vaak nog veel beter tot zijn recht en levert veel meer op als het gedeeld wordt op Pinterest. Lees de acht redenen om voortaan Pinterest in jouw contentstrategie mee te nemen. Continue Reading
Bedrijven die veel content publiceren willen ook weten welke artikelen goed presteren. Maar dan is alleen het aantal pageviews geen goede indicator. Om het succes van de content te bepalen, kijk je ook naar andere cijfers. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste KPI’s die iets zeggen over de kwaliteit van content. Continue Reading
Met een plan wordt alles beter. En dat geldt zéker voor video’s die je wilt (laten) maken. Ja, zelf maken kan prima. Nee, daar heb je geen dure extra apparatuur voor nodig. Video’s maken met een smartphone is leuk, makkelijk en zelfs het monteren kan prima op je mobieltje. Continue Reading
Binnen 3 jaar heeft de helft van Amerikaanse consumenten een smart speaker in huis. 30% van alle online sessies zullen dan via een spraakcommando worden gestart. Er wordt inmiddels al wild gespeculeerd over het einde van het toetsenbord. Voice is aan een stevige opmars bezig. De vraag is wat je daar als merk mee moet doen.