Voor redactionele formats of rubrieken voor content marketing ligt de inspiratie bij magazines

Goede redactionele formats voor content marketing

Veel redacties zijn op zoek naar werkbare plannen voor hun content marketing. Bij het vormgeven van een redactioneel proces is het handig om te werken met vaste rubrieken of formats. Daarvoor ligt de inspiratie in de media. In dit artikel wordt uitgelegd waarom het zo belangrijk is om te werken in vaste patronen en welke standaard formats of rubrieken zich goed lenen voor content marketing. Continue Reading

brandarchetype leraar, gids of mentor

Brand archetype: de Leraar

Het brand archetype de Leraar geeft merken een intelligente uitstraling. De Leraar weet alles, kent de weg en deelt z’n kennis graag met anderen. Verder is de Leraar ook slim genoeg om toe te geven dat het zelf niet alles kan weten. De Leraar zoekt het dan op, doet onderzoek, gaat in beraad en vraagt het anderen. Net zo lang tot het antwoord is gevonden. Continue Reading

Social media gebruik in Nederland 2015 - 2020

Social Media in Nederland in 2020: Facebook stijgt licht, Instagram stijgt sterk

We zijn het afgelopen jaar meer social media gaan gebruiken. Vooral Instagram en Youtube kenden een stijging in het aantal gebruikers. Facebook heeft de daling gekeerd en kan in 2020 rekenen op meer gebruikers. Dat blijkt uit het jaarlijkse Social Media Onderzoek Nederland van Newcom.nl. Continue Reading

Brand archetype Hero, de Held

Brand archetype: De Held

Het brand archetype de Held geeft merken de uitstraling te willen vechten voor een hoger doel. Deze merken willen een positieve stempel drukken op de wereld. Indruk maken. Merken die opereren volgens het archetype de Held hebben als motto ‘waar een wil is, is een weg’. Ze willen hun klanten inspireren, zijn gefocust op hun doelen en zijn prestatiegericht. Continue Reading