Iedereen gebruikt weleens een hashtag. Maar hoe doe je dat? Voor verschillende social media platforms worden hashtags anders gebruikt. Wij maakten een overzicht. Continue Reading

Iedereen gebruikt weleens een hashtag. Maar hoe doe je dat? Voor verschillende social media platforms worden hashtags anders gebruikt. Wij maakten een overzicht. Continue Reading
Veel redacties zijn op zoek naar werkbare plannen voor hun content marketing. Bij het vormgeven van een redactioneel proces is het handig om te werken met vaste rubrieken of formats. Daarvoor ligt de inspiratie in de media. In dit artikel wordt uitgelegd waarom het zo belangrijk is om te werken in vaste patronen en welke standaard formats of rubrieken zich goed lenen voor content marketing. Continue Reading
Het brand archetype de Leraar geeft merken een intelligente uitstraling. De Leraar weet alles, kent de weg en deelt z’n kennis graag met anderen. Verder is de Leraar ook slim genoeg om toe te geven dat het zelf niet alles kan weten. De Leraar zoekt het dan op, doet onderzoek, gaat in beraad en vraagt het anderen. Net zo lang tot het antwoord is gevonden. Continue Reading
We zijn het afgelopen jaar meer social media gaan gebruiken. Vooral Instagram en Youtube kenden een stijging in het aantal gebruikers. Facebook heeft de daling gekeerd en kan in 2020 rekenen op meer gebruikers. Dat blijkt uit het jaarlijkse Social Media Onderzoek Nederland van Newcom.nl. Continue Reading
Het Data Maturity model geeft inzicht in welke fase een bedrijf zich bevindt met data en analytics. Het is een goede tool voor digitale transformatie en het beoordelen van bedrijfsprocessen.
De Mediafederatie heeft in samenwerking met The Big Story onderzoek gedaan naar het gebruik van data en marketingtools onder Nederlandse uitgevers. De data-gedreven werkwijze van uitgevers is niet optimaal net als het gebruik van beschikbare marketingtools. Continue Reading
Redacties staan telkens voor dezelfde keuze: wanneer is content van waarde voor de doelgroep. Wanneer is het relevant? Een antwoord vinden op die vragen is nog niet zo makkelijk. Want in een wereld waar te veel content is, worden gebruikers juist des te kritisch. Continue Reading
Het brand archetype de Zorger geeft merken de uitstraling voor anderen te zorgen. Altruïsme, compassie en mededogen zijn kernwaarden. Merken die opereren volgens het archetype de Zorger willen graag dingen voor anderen doen.
Het Nederlands Online Bereiks Onderzoek (NOBO) heeft iets nieuws geïntroduceerd: bereiksmeting per uur. Hierdoor wordt het mogelijk gemaakt om het online gedrag van Nederlanders gedurende de dag heen te analyseren.
54% van de Nederlanders leest e-mails op zijn smartphone. Vooral in de avonduren en in de ochtend checkt de Nederlander zijn e-mail. Dit zijn twee uitkomsten die naar voren komen uit het Nationaal E- mail Onderzoek 2019. Continue Reading