Ga naar de inhoud

Data & Groei

Als je binnen hetzelfde bedrijf aan twintig mensen vraagt wat succes betekent, dan kun je wel twintig verschillende antwoorden krijgen. Succes is voor sommigen een concrete KPI, maar voor anderen een vaag buikgevoel. Een ding is zeker: data is onmisbaar om te groeien in het digitale domein.

Natuurlijk wil je als bedrijf of organisatie weten of je de juiste dingen doet en of de strategie en processen zorgen voor groei. Daarom is het essentieel de plannen te vertalen naar meetbare doelen en daar ambitieuze targets bij te formuleren. Wij geloven dat een digitale strategie nooit af is. Het succes zit juist in het experimenteren en structureel zoeken naar groeikansen aan de hand van data. Datagedreven werken is in onze ogen het belangrijkste ingrediënt voor succes. 

Data is het antwoord op de vraag of je strategie werkt. Het ondersteunt processen en medewerkers in het maken van de juiste keuzes. Samen met de medewerkers onderzoeken we hoe het gesteld is met de implementatie van de data en of de databronnen beschikbaar zijn voor analyse. Wij adviseren over hoe je data het beste kan inzetten, helpen met het formuleren van KPI’s en maken dashboards. 

Data levert ook inzicht in groeikansen. Experimenten om in korte tijd naar verbeteringen en groei te zoeken. Wij helpen onze klanten bij het opstellen van growth hacking projecten en hoe je die het beste binnen een organisatie kunt uitvoeren.

Wij helpen bedrijven om datagedreven te werken. De kern is dat je meet wat je doet, dat je leert van je data en experimenteert om beter te worden. Hierin zit de sleutel tot succes. 

Diensten

Wij helpen bedrijven en organisaties aan een datagedreven werkwijze. Wij werken met (online)marketing teams, en content (marketing) teams aan plannen voor ‘growth hacking’, aan het vaststellen van KPI’s, de inrichting van data-dashboards en het optimalisatie van de implementatie van de online strategie. 

We verliezen de implementatie niet uit het oog en kunnen medewerkers coachen of trainen over data en het opstellen van dashboards. Dat geldt voor alle trajecten rondom analytics, online marketing, communicatie, social media, traffic, content marketing en customer journeys. Maar we zijn niet vies om met de poten in de modder te staan en zijn op ad interim basis beschikbaar als data expert of growth hacker.

Wil je meer weten, neem dan contact met ons op.

Meer weten > formulier