Starten met Marketing Automation

Marketing automation wordt door veel bedrijven met succes ingezet, maar het is ook een soort containerbegrip geworden waarover verwarring heerst. Volgens de één gaat het alleen om e-mail marketing, terwijl de ander vindt dat alles wat je kan automatiseren er onder valt. De hoogste tijd om uit te leggen wat het is, hoe het werkt en waarvoor je het kan gebruiken. Lees verder

vertical video

De opmars van verticale video’s

Sinds de komst van smartphones en social media hebben we er een nieuwe blik op de wereld bij gekregen, we kijken namelijk niet meer alleen horizontaal maar inmiddels ook verticaal. Met dank aan Snapchat, Instagram Stories en zelfs IGTV worden er steeds meer verticale video’s gemaakt. Maar de vraag is of jouw doelgroep ook verticaal kijkt en of jij er als bedrijf mee aan de slag moet.  Lees verder

Social media gebruik in Nederland 2015 - 2019

Social media in Nederland 2019: Facebook daalt, Instagram stijgt

Facebook heeft het afgelopen jaar 640.000 gebruikers verloren. Instagram krijgt er 830.000 bij, zo berekend Newcom in het jaarlijkse Nationale Social Media Onderzoek, editie 2019. Het onderzoek toont aan dat het gebruik van Instagram, YouTube, LinkedIn en Pinterest stijgt, terwijl het gebruikt van Facebook, Twitter en Snapchat daalt. Vooral jongeren zeggen vaarwel tegen Facebook en Twitter. Lees verder

De activistische marketingstrategie van Patagonia

Het is een duidelijke trend, bedrijven die een activistische boodschap gebruiken in hun marketingstrategie. Zo verkoopt Nike haar producten door achter de oude American Football speler Colin Kaepernick te staan. Of Gillette die echte mannen oproept zich correcter te gedragen. Maar dit is voor Patagonia niets nieuws. Zij combineren activisme al jaren met hun marketingstrategie. En niet zonder succes. Lees verder