Ga naar de inhoud

Wat zoeken mensen online?

Elke dag checken miljoenen mensen hun telefoon, iPad of computer om online op zoek te gaan naar content. Het is voor content makers dus heel relevant om je af te vragen waarom. Wat zoeken die mensen? Wat hopen miljoenen gebruikers in die immense zee van online content te vinden? AOL Advertising deed onderzoek en geeft antwoord.

AOL (vroeger bekend als America online en tegenwoordig onderdeel van Verizon) organiseerde een grootschalig onderzoek naar de motivatie en gedrag van mediaconsumenten online. 55.000 mensen in acht landen werden gevraagd naar de belangrijkste redenen en doelen in hun internetgebruik. En dit is de top 8.

Inspiratie

Mensen zijn op zoek naar nieuwe ideeën en ervaringen

Goed voelen

Mensen zoeken content om hun gemoedstoestand te verbeteren of om te relaxen

Sociale updates

Mensen willen op de hoogte blijven van ontwikkelingen in hun netwerk

Entertainment

Mensen willen hun zinnen verzetten en zoeken afleiding

Zoeken

Mensen zoeken antwoorden en advies

Op de hoogte blijven

Mensen willen bijblijven en zoeken relevantie

Connectie

Mensen zoeken aansluiting bij hun community

Troost

Mensen zoeken bevestiging en ondersteuning of nieuwe inzichten

waarom-zoeken-mensen-content-big-story

Lees ook: waarom delen mensen content, naar aanleiding van een onderzoek van The New York Times