Wij zien genoeg bedrijven die maar wat aanmodderen. Dat klinkt heel onaardig. Maar de praktijk leert dat een digitale strategie geen vanzelfsprekendheid is. Bedrijven, organisaties en merken doen er goed aan om kritische vragen te stellen: Waar gaan we naar toe? Waarom doen we wat we doen, hoe bereiken we onze doelen, hoe kan digitale technologie daarbij helpen en hoe maken we onze merken succesvoller?
Bedrijven en organisaties hebben baat bij een stip aan de horizon op basis waarvan ze kunnen navigeren. Die stip geeft ook vorm aan de ambitie voor de middellange termijn. Dat zijn heldere doelen: zoals groei, meer traffic, meer klanten of een grotere naamsbekendheid. In een digitale strategie verwoord je deze ambitie en geef je vorm aan de plannen die daarbij horen. Zonder zo’n helder doel voor ogen, gaan medewerkers aan de haal met hun eigen ideeën. Ze navigeren alle kanten op en zo kom je als organisatie geen stap verder. Zonde van ieders energie. Groeien doe je met een digitale strategie. Immers: met een plan wordt alles beter.
Wij zijn niet het bureau dat op afstand plannen schrijft en over de schutting gooit. Wij zijn van mening dat plannen een beter draagvlak vinden en met meer enthousiasme worden aangepakt als ze in samenspraak met medewerkers worden ontwikkeld en voortbouwen op bestaande resultaten. Een nieuwe strategie komt altijd tot stand in samenwerking met onze klant en daar komen vaak workshops, brainstorms, analyses, coaching en interviews bij kijken.
Wij geloven niet in vuistdikke rapporten in abstracte taal, maar in maatwerk die werkbaar en realistisch is. Een goede strategie is helder, bondig en vooral flexibel. Je wordt geen lerende organisatie door lang na te denken en eindeloos te vergaderen. Het is belangrijker om zo snel mogelijk de strategie in de praktijk te brengen. Starten, beter worden en data gebruiken om processen bij te sturen. En ook niet bang zijn om eens fouten te maken. Immers: daar leer je ook van.
Groei is altijd mensenwerk. De strategie kan nog zo goed in elkaar zitten, maar als die niet uit te voeren is, dan heeft het geen waarde. Daarom is het misschien wel nog belangrijker om te beschrijven wie de werkzaamheden gaat doen en waar de verantwoordelijkheden en de mandaten liggen. Wij helpen niet alleen met de strategie, maar adviseren ook over de organisatie van groei.
Diensten
Voor onze klanten maken wij een online strategie, een online marketing strategie, een uitgeefstrategie of een contentstrategie. Maar ons advies kan ook gaan over positionerings- en digitaliseringsvraagstukken. Onze dienstverlening gebeurt altijd in overleg en kan verschillende vormen aannemen, zoals: consulting, coaching, via workshops en trainingen of als interim-directielid.
Hebben wij zelf ook een doel? Jazeker. Wij willen onze klanten verder helpen en onszelf op termijn overbodig maken. Wij willen dat wat wij adviseren ook echt bij de klant achterlaten en borgen kennis en ervaring bij vaste medewerkers.
Wil je meer weten, neem dan contact met ons op.
Meer weten > formulier