The Big Story is een consultancybureau gespecialiseerd in digitalisering.
Wij werken al ruim 25 jaar aan digitaliseringsvraagstukken op het snijvlak van media en marketing. Dat doen wij voor klanten in veel verschillende branches. Zowel voor commerciële merken, zoals Randstad, Interpolis, Zilveren kruis, KPN en Nationale Nederlanden. Als voor NGO’s, zoals Greenpeace, Natuurmonumenten en Tear Fund. En ook voor maatschappelijke organisaties zoals de Politie , de Algemene Onderwijsbond, de Protestante Kerk, VNO NCW en de gemeentes Rotterdam en Breda. Hoe verschillend al deze merken en organisaties ook zijn, vaak worstelen ze met dezelfde vraagstukken op het gebied van digitale strategie, contentmarketing, online marketing, social media en data. In de lijst hieronder zie je onze (oud-)klanten met daarbij een korte beschrijving van onze werkzaamheden.
Politie
Voor de landelijke Politie hebben we ad-interim de interne communicatie geleid. Daaronder viel de hoofdredactie van het personeelsmagazine Blauw, het introduceren van een nieuw redactieproces en het maken van de crossmediale strategie voor interne communicatie.
Algemene Onderwijsbond
We hebben advies gegeven over de crossmediale strategie voor de AOb. Daarbij is een nieuwe werkwijze geïntroduceerd voor zowel de redactie, als de marketeers.
De Friesland
Advies voor De Friesland (Zilveren Kruis in Noord-Nederland) over content marketing, SEO, social media en crossmediaal werken.
Greenpeace
Wij hebben een digitale strategie gemaakt voor Greenpeace en online campaigners geholpen aan een nieuwe workflow en contentstrategie voor online, social media en print.
Interpolis
Voor Interpolis zijn we bezig met het maken van een content strategie en een crossmediale content formule en de introductie van nieuwe werkprocessen binnen marketing en communicatie.
KPN
Ad interim online marketing expert voor de kleinzakelijke markt. Campagnes opgezet en geoptimaliseerd.
Natuurmonumenten
Voor dit goede doel zijn we bezig met het maken van een content strategie, een kanaalstrategie en een crossmediale content formule. Ook met de introductie van nieuwe werkprocessen binnen marketing en communicatie.
Nationale Nederlanden
Wij hebben voor NN een concept ontwikkeld voor een online magazine voor 55+-ers over de balans tussen tijd en geld.
Protestante Kerk Nederland
Wij hebben de Protestante Kerk in Nederland geholpen met een contentstrategie en een nieuwe werkwijze voor communicatie.
T-Mobile
Voor T-mobile hebben we verschillende plannen op het gebied van positionering, online marketing en content marketing gestroomlijnd in een overkoepelende content strategie voor B2B. Bovendien hebben we een plan geschreven voor employee advocacy.
Tear Fund
Advies over contentstrategie, online marketing en datagedreven werkwijze. Voor Tear Fund is een nieuwe formule gemaakt met een bijpassend crossmediaal werkproces.
Gemeente Breda en Rotterdam
We hebben beide gemeentes geholpen bij keuzes in communicatiestrategie, het opzetten van een newsroom en advies over crossmediale werkprocessen en social media.
Evangelische Omroep
We hebben bij de EO de analyse op gang gebracht van content en online marketingactiviteiten. We hebben de organisatie geholpen bij het stellen van KPI’s en het introduceren van een data gedreven werkwijze. Er is bij verschillende merken binnen de Eo gewerkt aan een crossmediale strategie.
Randstad
Voor alle ‘high potentials’ binnen Randstad loopt een langdurig opleidingstraject rondom Big Data en digitale transformatie.
Zilveren Kruis
We hebben een content strategie gemaakt voor B2B rondom het thema: gezondheid op de werkvloer. Dit werd crossmediaal uitgerold op verschillende kanalen en met medewerking van verschillende interne expert. Tegelijkertijd is er een beleid rondom thought leadership ontwikkeld.
VNO/NCW
Voor deze lobby organisatie hebben we de redactie geadviseerd en getraind in de online marketing van hun content.
Amsterdam Fashion Week
De modeweken zijn overgenomen door TMG. Naast de event werd een 360 graden content platform gelanceerd. Wij begeleidde de bouw, schreven de content- en kanaal strategie en voerden de online hoofdredactie.
Nuon
Voor Nuon hebben we een serie trainingen en workshops georganiseerd over online marketing. Ook gaven wij een serie strategische sessies over digitale transformatie aan de board.
UWV
De organisatie van een serie in company trainingen over online marketing, content marketing, crossmedia en segmentatie. De trainingen werden begeleid met een consultancy traject voor management. Ook ontwikkelden we een content strategie voor werk.nl.
KvK
Wij organiseerden een serie online marketing trainingen voor de KvK. Tegelijkertijd ontwikkelden we een online marketing strategie.
APG
In verschillende sessies zijn deze medewerkers meegenomen in de theoretische verschuiving in marketing van branding naar storytelling en contentmarketing. Theoretische sessies werden afgesloten met een workshop waarin specifieke communicatie-uitdagingen werden vertaald in content-ideeën.
Vragen over een van onze projecten of over een toekomstige samenwerking? Neem contact met ons op: