Skills: Strategie, Concept, Productie, Brand strategy, Content concept

Concept, Bouw en Contentstrategie Fashionweek.nl

Amsterdam Fashion Week is een twee-jaarlijks event waarin Nederlandse en Belgische mode-ontwerpers hun nieuwe collecties tonen. In mei 2016 is Amsterdam Fashion Week een onderdeel geworden van Telegraaf Media Group

 

Met de komst van Amsterdam Fashion Week als nieuw merk binnen TMG voegt de uitgever high end mode toe aan z’n portfolio. Naast de events is er ingezet op een contentplatform waarop het verhaal over de Nederlandse en Belgische mode-industrie en z’n ontwerpers het hele jaar door verteld kan worden: fashionweek.nl

The Big Story maakte voor het concept, de bouw, de lancering en de inhoud het plan. Tevens vervullen Carolien Vader en Jons Nouwen ad interim de functies van hoofdredacteur en product owner. Uitdaging was om de intenties van het event (dat al 25 werd georganiseerd) ook in het contentplatform overeind te houden. Daarnaast is het huidige modelandschap al verzadigd met online mode mediamerken. Aan de ene kant heb je de online extensies van de modemagazines, aan de andere kant een onnoembare hoeveelheid modebloggers en vloggers. Toch is het gelukt om een goede contentstrategie te vinden voor fashionweek.nl.

De contentstrategie richt zich in het geheel op de Nederlandse en Belgische mode-industrie en de talenten die ze voortbrengen. Door steevast in relatie tot mode en aan mode gerelateerd design een Nederlandse (of Belgische) invalshoek te kiezen, is fashionweek.nl (en al z’n social extensies) een kwalitatief hoogwaardig mode mediamerk geworden dat naadloos aansluit bij de bestaande Amsterdam Fashion Week.

amsterdam-fashion-week