APG verzorgt voor 1 op de 5 Nederlandse huishoudens het pensioen. Toch is de organisatie bij het grote publiek vrij onbekend vanwege de aard van de dienstverlening.
Op de achtergrond
APG voert de pensioenen uit namens (pensioen)fondsen en werkgevers in de sectoren onderwijs, overheid, bouw, schoonmaak en glazenwassers, woningcorporaties, energie- en nutsbedrijven, sociale werkvoorziening en medisch specialisten. Het pensioen staat de laatste tijd onder negatieve belangstelling. Met het flexibiliseren van de arbeidsmarkt hebben steeds minder werkenden een volledig pensioen.
Creatief met content
De marketingafdeling van APG bestaat uit verschillende disciplines, die overeenkomen met de grootste pensioenaanbieders waarvoor APG werkt. In verschillende sessies zijn deze medewerkers meegenomen in de theoretische verschuiving in marketing van branding naar storytelling en contentmarketing. Theoretische sessies werden afgesloten met een workshop waarin specifieke communicatie-uitdagingen werden vertaald in content-ideeën.
De training is ontwikkeld en uitgevoerd in opdracht <a href=”http://www.lectric.nl/” target=”_blank”>Lectric opleidingen</a>. Medewerkers van The Big Story zijn vaste trainers voor diverse open en maatwerk opleidingen van Lectric.