In onze podcast Plan B praten we deze keer over de wijzigingen in het algoritme van Facebook. Een aanpassing met grote gevolgen.
Het bereik van media en merken op Facebook zakt al jaren. Vorig week kondigde Facebook de langverwachte algoritme wijziging aan waarin berichten van vrienden voorrang krijgt in de tijdlijn boven berichten van media en merken. Het gaat allemaal om ‘meaningful interactions’. Facebook wil niet langer dat gebruikers op het platform passief content consumeren, maar actief participeren in discussie.
Jonas Nouwen en Carolien Vader van The Big Story leggen in deze podcast op een toegankelijke manier uit wat de belangrijkste veranderingen zijn van het Facebook algoritme. Ze praten verder over de consequenties, geven tips aan paginabeheerders van professionele accounts hoe je komt tot ‘meaningful engagement’ en hoe je werkt aan het behouden van bereik via Facebook.
Luister ook naar andere afleveringen
#1: Een uitleg over Native Advertising met tips.
#2: Werken met Audiences in Adwords en Facebook.
#3: Aanpassing van het Facebook algoritme en de gevolgen.
#4: De snelle opkomst van Voice assistants en praatpalen.