We starten met een nieuwe serie podcasts over marketing innovatie en content marketing: Plan B. Deze keer praten we met experts van iProspect over het werken met audiences in Adwords en Facebook.
‘Grab ‘m by the Audience’. Deze podcast gaat over het opbouwen van audiences in Google Adwords en Facebook. Een van de meest krachtige tools om in te zetten bij online advertising. Er wordt uitgelegd hoe je met website data, emailadressen en andere data doelgroepen kan maken in Adwords en Facebook. Deze doelgroepen kan je inzetten voor effectieve retargeting campagnes of om je doelgroep uit te breiden met look-a-like audiences. En nog veel meer. Jonas Nouwen en Carolien Vader van The Big Story leggen op een toegankelijke manier uit wat audiences zijn en hoe je er mee aan de slag kan gaan. Alex Pepermans van iProspect vertelt uitgebreid over de mogelijkheden van custom doelgroepen in Adwords. Zijn collega Latoya van de Kerkhof legt uit hoe je met audiences in Facebook kan werken. Overall conclusie: voor marketing geldt niet langer: massa is kassa. Online tools bieden marketeers de gelegenheid om enorm met scherp te schieten en niet de kwantiteit, maar de kwaliteit van doelgroepen te vergroten.
Met dank aan
Luister ook naar andere afleveringen
#1: Een uitleg over Native Advertising met tips.
#2: Werken met Audiences in Adwords en Facebook.
#3: Aanpassing van het Facebook algoritme en de gevolgen.
#4: De snelle opkomst van Voice assistants en praatpalen.