Ga naar de inhoud

Blog

Dé millennial bestaat niet

Er is veel te doen om millennials, de doelgroep wordt uitvoerig onderzocht en besproken. Sommige bedrijven vinden ze lastig te bereiken. Er hangt een zweem van mysterie rond deze jonge groep consumenten. Is dat terecht? Nee, de millennial vertegenwoordigt inmiddels nagenoeg de helft van alle mediaconsumenten en is als groep zo divers dat geen enkel label past.Lees verder »Dé millennial bestaat niet

Stories

De stories trend op social media: wat valt er te leren van Snapchat?

Het lijkt alsof sociale netwerken het succes van Snapchat geproefd hebben. Instagram heeft al een tijdje Instagram Stories, Facebook experimenteert ermee en WhatsApp heeft eind februari een nieuwe dienst gelanceerd: de visuele status. Zowel Facebook als WhatsApp kopiëren het succesvolle format van Snapchat, het sociale netwerk dat jongeren als een magneet aantrekt. Lees verder »De stories trend op social media: wat valt er te leren van Snapchat?

Wat zoeken mensen online?

Elke dag checken miljoenen mensen hun telefoon, iPad of computer om online op zoek te gaan naar content. Het is voor content makers dus heel relevant om je af te vragen waarom. Wat zoeken die mensen? Wat hopen miljoenen gebruikers in die immense zee van online content te vinden? AOL Advertising deed onderzoek en geeft antwoord.Lees verder »Wat zoeken mensen online?

Facebook is niet de vijand

Het was een veel gedeeld sentiment op de bijeenkomst van Het Genootschap van Hoofdredacteuren: Facebook is de vijand. De rol die kranten hadden als poortwachter naar hun achterban is overgenomen door de tech gigant uit Silicon Valley en het verstandshuwelijk dat veel media noodgedwongen hebben met Facebook leidt tot weinig vreugd. Dit vind ik onterecht. Facebook is niet de vijand, integendeel.Lees verder »Facebook is niet de vijand

Het leeuwendeel van de nieuwe Ikea-catalogus is nep

Eind augustus ploft traditiegetrouw de Ikea-catalogus in Nederland op de mat. Een inspirerend magazine vol gezellige woonkamers, knusse huiskamerhoekjes en drukke eettafels. Het ziet er hip en verzorgd uit. Maar wist je dat het leeuwendeel van de foto’s nep zijn? Meer dan 75% van de Ikea-catalogus bevat CGI (computer generated imagery).Lees verder »Het leeuwendeel van de nieuwe Ikea-catalogus is nep