All posts in Visie

Dé millennial bestaat niet

Er is veel te doen om millennials, de doelgroep wordt uitvoerig onderzocht en besproken. Sommige bedrijven vinden ze lastig te bereiken. Er hangt een zweem van mysterie rond deze jonge groep consumenten. Is dat terecht? Nee, de millennial vertegenwoordigt inmiddels nagenoeg de helft van alle mediaconsumenten en is als groep zo divers dat geen enkel label past. Lees verder

Facebook is niet de vijand

Het was een veel gedeeld sentiment op de bijeenkomst van Het Genootschap van Hoofdredacteuren: Facebook is de vijand. De rol die kranten hadden als poortwachter naar hun achterban is overgenomen door de tech gigant uit Silicon Valley en het verstandshuwelijk dat veel media noodgedwongen hebben met Facebook leidt tot weinig vreugd. Dit vind ik onterecht. Facebook is niet de vijand, integendeel. Lees verder

Tips van de godfather van contentmarketing himself bij #CMFF

Niemand minder dan ‘godfather van contentmarketing’ Joe Pulizzi is een van de sprekers op het derde Content Marketing Fast Forward-event plaats in Amsterdam. Net als de andere keynote-spreker Doug Kessler laat hij de aanwezigen op duidelijke wijze weten wat hen te doen staat. Ook deed hij een paar verrassende uitspraken. Facebook-fans? Leuk, maar nutteloos. Lees verder

SXSW 2016: De highlights

South by South West interactive is al jaren de plek om te zien wat de belangrijkste interactieve en digital trends zijn. Nu het congres is afgelopen is het de hoogste tijd om de balans op te maken. Wij vroegen een aantal ervaren SXSW-gangers naar hun ervaringen: Lara Ankersmit, Michiel Berger, Marjolijn Kamphuis, Robert Leefmans, Iskander Smit en Marjan Straathof. Lees verder