Snel op weg met de Branded Content Game

Het iAB (interactive Advertising Bureau) heeft een bordspel ontwikkeld om te komen tot een strategie voor bradend content en contentmarketing.

Ik zie bij veel bedrijven dat ze zat content hebben, maar geen idee hoe ze het moeten vermarkten. Dit spel zou daar daar wel eens verandering in kunnen brengen. Als gezellig bordspel moet je er niet teveel van verwachten, maar voor starters op het gebied van Content Marketing een handige game. Het iAB (interactive Advertising Bureau) heeft als brancheorganisatie een hulpje gemaakt om bedrijven te helpen met het op orde krijgen van hun branded content. Dat het iAB hier mee komt geeft eens te meer aan hoe belangrijk branded content is geworden voor bedrijven groot en klein.

7 stappen

kaarten-branded-content-game

Het spel leidt je door 7 stappen heen die nodig zijn met een strategische aanpak te komen. De speelduur is een uur, dus dat gaat lekker snel. Het bevat tevens een serie kaarten die als inspiratie dienen met handige voorbeelden als influencers inzetten, vragenuurtje op Twitter, wekelijkse tips geven. Het valt me natuurlijk tegen dat er nog geen interactieve versie is. Je moet – heel ouderwets – de PDF’s printen en invullen. Maar misschien komt dat het denkproces ten goede? In ieder geval een goed initiatief. Als het spel door de juiste spelers (lees: zij die het merkhart goed kennen) binnen het bedrijf gespeeld wordt, valt er nog genoeg te winnen met branded content. Je vindt het spel hier.