Skills: Strategie, Consultancy, Coaching, Brand strategy

Contentstrategie B2B, thought leaderships, brand ambassadors: Zilveren Kruis

Voor ziektekostenverzekeraar Zilveren Kruis is de zakelijke markt belangrijk. Een groot deel van de verzekerden komt via een collectieve bedrijfsverzekering.

Zilveren Kruis heeft een indrukwekkende dienstverlening voor haar zakelijke klanten, waarbij de nadruk ligt op preventie van ziekteverzuim en zorgbemiddeling. Doel is om verzuim zo veel mogelijk terug te dringen. Dat moet ook wel, want Nederland is aan het vergrijzen en willen de BV Nederland vitaal en energiek houden, zullen werkgevers hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

Online magazine

The Big Story heeft voor de zakelijke markt een strategie ontwikkeld waarin in rol van Zilveren Kruis als expert op het gebied van verzuimpreventie en zorgbemiddeling centraal staat. Er is een blog gestart met inspirerende verhalen over de manier waarop bedrijven omgaan met de vitaliteit van hun werknemers, over hoe leidinggevenden kunnen omgaan met stress op de werkvloer en informatie over de voortschrijdende inzichten over de relatie tussen gezondheid en werk.

Brand ambassadors

Tegelijkertijd is er een traject gestart rondom het fenomeen ‘brand ambassadors’. Zilveren Kruis is meer dan merk; het is een verzameling enthousiaste professionals die dagelijks keihard werken aan een gezondere en vitalere samenleving. Sommige van deze experts bezitten zeer relevante kennis, die voorheen alleen beschikbaar was voor collega’s, management en klanten. Door het trainen van deze medewerkers op het gebied van bloggen en social media en ze een podium te geven op de online kanalen van Zilveren Kruis, wordt hun kennis ontsloten voor de buitenwereld. Dit draagt ons inziens bij aan het imago van Zilveren Kruis als thought leader over de relatie tussen werk en gezondheid.

Gezond_ondernemen_blog

Go to Project