All posts in Content

Brand archetypes in contentmarketing

Stel je eens voor: een kamer vol marketingmanagers zijn in een flinke discussie verwikkeld over de lancering van een product. Ze hebben de demografieën bestudeerd en markten verkend, ze hebben resultaten uit testpanels en klantonderzoeken tot hun beschikking. Ze hebben persona’s ontwikkeld en daarbij een aantal scenario’s bedacht over wie hun nieuwe product gaat kopen en waarom. En toch hebben ze geen idee of hun strategie gaat werken. Waarom? Omdat een product z’n doelgroep niet kiest, het is andersom.  Lees verder

Archetype The Innocent: free to be you and me

Imagine a world where people are free to be who they are, a world where beauty isn’t manipulated, self-expression is limitless, a world where everyone can relax and truly enjoy life as they want to. This would be where The Innocent archetype wants to be. Some brands know exactly how to tap into this yearning. Watch and learn from a brand called Dove.

Lees verder

Suits with a story

Suits with a story

Content allows brands to stand out, express themselves and give meaning to their doing. Video is a great way to tell a story, especially if you want to sell suits. Fashion brands are searching for new ways to make a difference. Now that the days of luxurious ads in glossy fashion magazines are numbered, brands turn to Youtube to earn viewers attention.

Lees verder