Brand archetypes in contentmarketing

Stel je eens voor: een kamer vol marketingmanagers zijn in een flinke discussie verwikkeld over de lancering van een product. Ze hebben de demografieën bestudeerd en markten verkend, ze hebben resultaten uit testpanels en klantonderzoeken tot hun beschikking. Ze hebben persona’s ontwikkeld en daarbij een aantal scenario’s bedacht over wie hun nieuwe product gaat kopen en waarom. En toch hebben ze geen idee of hun strategie gaat werken. Waarom? Omdat een product z’n doelgroep niet kiest, het is andersom.  Lees verder

facebook leestijd

Facebook kijkt nu ook naar leestijd

Het Facebook algoritme wordt weer aangepast. Nu zorgt leestijd van de consument ook voor een indicator over interesses.

Wachtend op de trein scrollen veel mensen door hun Facebook tijdlijn op zoek naar leuke content. Omdat er meer berichten klaarstaan, dan mensen lezen kunnen, bepaalt Facebook via een algoritme welke berichten er getoond worden op de tijdlijn en welke niet. Facebook werkt continu aan verbeteringen in dat algoritme. Nu is het algoritme zo aangepast dat ook de leestijd meeweegt in iemands voorkeuren. Lees verder

Love brands: emotie als strategie

Consumenten worden overladen met informatie. Een actieve mediagebruiker ziet wel tot 1000 commerciële berichten op een dag.

Toch lukt het sommige merken om succes te hebben, schijnbaar zonder actieve beïnvloeding van de consument. Deze zogenaamde ‘love brands’ hebben trouwe klanten en onfeilbare imago’s. Succes is, ongeacht hun handelen, bijna een vanzelfsprekendheid. Waarom? Lees verder